Duurzamere textielindustrie en een inclusievere samenleving
Het in Amsterdam gevestigde URC wil kledingmerken en consumenten stimuleren kleding te repareren als aantrekkelijk alternatief voor nieuwkoop, om zo de levensduur van het kledingstuk te verlengen en de CO2-footprint te verlagen. Daarnaast heeft het URC de ambitie om zoveel mogelijk mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt naar werk te begeleiden.
Repareren in plaats van weggooien
Merken die zich bij het URC aansluiten, waaronder pioniers als Patagonia, implementeren de reparatieservice in hun businessmodel. URC wil onder het motto ‘repair is the new cool’ ook de bewustwording bij consumenten vergroten.
Banen voor mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt
URC gaat in de komende jaren meer dan 100 banen creëren voor mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt. Onder andere via het opleidingsprogramma ‘United Repair Centre Academy’ dat in samenwerking met House of Denim is opgericht om mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt op te leiden tot gecertificeerd kledingmaker.