Missie:
Draagt bij aan transitie:
Draagt bij aan SDG(s):
Het in Amsterdam gevestigde United Repair Centre wil kledingmerken en consumenten stimuleren kleding te repareren als aantrekkelijk alternatief voor nieuwkoop, om zo de levensduur van het kledingstuk te verlengen en de CO2-footprint te verlagen. Daarnaast heeft het United Repair Centre de ambitie om zoveel mogelijk mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt naar werk te begeleiden.
Merken die zich bij het United Repair Centre aansluiten, waaronder pioniers als Patagonia, implementeren de reparatieservice in hun businessmodel. United Repair Centre wil onder het motto ‘repair is the new cool’ ook de bewustwording bij consumenten vergroten.
United Repair Centre gaat in de komende jaren meer dan 100 banen creëren voor mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt. Onder andere via het opleidingsprogramma ‘United Repair Centre Academy’ dat in samenwerking met House of Denim is opgericht om mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt op te leiden tot gecertificeerd kledingmaker.
Als impact-financier investeert ROM InWest in de verduurzaming van de textielindustrie en een schaalbare maatschappelijke impact, door de realisatie van banen voor statushouders en mensen met een arbeidsbeperking.
Tiny Library vindt dat ouders eenvoudig en voordelig babyspullen moeten kunnen huren in plaats van kopen, zodat we met zijn allen veel minder nieuwe spullen aan moeten schaffen.
Schrijf je in voor onze nieuwsbrief en blijf op de hoogte van nieuws, verhalen, relevante evenementen en meer.