Voedselvernieuwers opgelet: neem deel aan het Business Innovation Program Food    

De wereld van morgen heeft vandaag voedsel vernieuwers nodig. Maakt jouw idee of bedrijf de voedselketen duurzamer, slimmer, efficiënter of gezonder en zoek je toegang tot de markt met een verdienmodel? Neem dan deel aan de introductieworkshop van het Business Innovation Program Food (BIPF). Hier maak je laagdrempelig kennis met het volledige programma en is er alle ruimte om vragen te stellen. Op deze manier weet je zeker of het programma goed bij je past.  

Het BIPF ondersteunt startups èn bestaande MKB-bedrijven, die met hun idee een krachtige bijdrage willen leveren aan de voedseltransitie. Binnen 10 modules krijg je antwoorden op belangrijke vragen die uiteindelijk jouw basis zullen vormen voor een gezonde businesscase. Al meer dan 50 bedrijven hebben reeds met succes deelgenomen aan het programma. Deelnemers zijn divers, denk hierbij aan land-en tuinbouw, de voedselverwerkende industrie, data- en technologiebedrijven en (logistieke) dienstverleners en vele anderen.  

Wat ontvang je tijdens het programma?  

  • Een stapsgewijze methode, waarin wij je trainen om op het juiste moment en de juiste manier aan de slag te gaan met je visie, klant, product, impact, verdienmodel, je team en samenwerkingen.  
  • Een wekelijkse plenaire theoriesessie, afwisselend online of op een centrale locatie in Nederland, waarin je feedback ontvangt van de trainers, begeleiders en andere deelnemers.  
  • Praktijkopdrachten ter voorbereiding en afronding van iedere module.  
  • Waardevolle één op één begeleiding met een business development specialist van jouw lokale regionale ontwikkelingsmaatschappij (ROM).  
  • Een afsluiting met een 100-dagen plan, zodat je ook na het programma kunt blijven werken aan concrete doelstellingen.  

  Wat levert het jou op?  

  • Een aanzienlijk grotere slagingskans van idee naar een duurzaam verdienmodel. 
  • Een scherpe focus op het prioriteren van aandacht, tijd en geld in de opstartfase. 
  • Grondige kennis en inzicht over wie en waar je klant is en met welk verdienmodel, heldere communicatie van jouw idee of bedrijf, zicht op de juiste samenwerkingspartners én een concreet stappenplan voor de volgende groeifase.  
  • Een nuttige en leerzame kruisbestuiving tussen andere deelnemende bedrijven die ook actief zijn binnen de agrofood sector.  
  • Een waardevolle bijdrage aan een duurzamere en gezondere economie

Meer informatie of direct inschrijven?
Kijk voor mee informatie op de website van BIPF.


Samenwerkingspartners
Het BIPF is een initiatief van de regionale ontwikkelingsmaatschappijen verenigt in ROM Nederland. Partners binnen dit programma zijn de ontwikkelingsmaatschappijen (LIOF, NOM, Innovation Quarter, Horizon, Oost NL, ROM Utrecht Region, Impuls Zeeland, ROM InWest en BOM) in samenwerking met Invest-NL, de Stichting Samen Tegen Voedselverspilling, Rabobank, Foodvalley NL en

Blijf op de hoogte

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

Gerelateerde items

       Nieuws
16 mei 2023

Supersola haalt 1 miljoen euro aan groeifinanciering op voor de productie van Plug & Play zonnepanelen

Zonnepaneelleverancier Supersola heeft onder leiding van ROM InWest een investering van 1 miljoen euro opgehaald. Naast ROM InWest treden ook Techfund One en een aantal leden van De InvesteerdersClub toe als aandeelhouders.
      Samenwerking
14 april 2023

Werken aan een duurzaam en haalbaar verdienmodel in het Business Innovation Program Food

De voedselketen kan niet alleen aan het begin, maar ook aan het einde worden verduurzaamd. Bijvoorbeeld met de innovatieve composter die het jonge Noord-Hollandse bedrijf Mago Bio Solutions ontwikkelt. Onder begeleiding van ROM InWest draait de start-up momenteel mee in het Business Innovation Program Food. 
      blog
13 april 2023

De drie i’s van ROM InWest: innoveren, investeren en intelligence

Mijn eerste blog als CEO van ROM InWest schrijf ik vol trots, terugblikkend op een eerste jaar vol sprekende resultaten. We sloten in 2022 maar liefst vijf deals met innovatieve ondernemers in de regio en zagen dat onze totale investering ter waarde van 3,4 miljoen euro nog eens 8,1 miljoen euro van andere private en publieke investeerders mobiliseerde. Omgerekend was dat een multiplier effect van 2.4. Cijfers liegen niet, is het bekende gezegde.

Blijf op de hoogte

Schrijf je in voor de nieuwsbrief